Ammah & Appah in Incredible India!

19 maart 2014 - Bommayapalayam, India

Daar stonden ze dan.. Hepie&Hepie op Chennai Airport, India. Ik zal als een hippie op de grond tussen als de indiase mensen te luisteren naar muziek. Het was geweldig om ze van een afstandje te observeren. Vervolgens deed ik mijn caphuchon af en lachte en zwaaide. Mijn vader klapt in zijn handen en is zo blij als een vogeltje. Mijn moeder begint te lachen en te zwaaien. Ik leg ze uit welke kant ze op moeten en toen kon ik ze knuffelen! Het was ook een beetje gek om ze te zien, maar heel fijn. Hier begon ons hegelsom-avontuur!

Een lange reis van 2,5 uur in de auto richting Auroville stond ons te wachten. Dit verliep voorspoedig want we hadden een leuke chauffeur. Aangekomen in Mango Hill (Frans Resort waar papa en mama een aantal dagen zouden verblijven) stond het personeel ze al op te wachten. Later op de dag hebben we elkaar getroffen in het zwembad en hebben we wat gegeten 's avonds.

Meteen na de eerste dag zei ik tegen pap en mam dat het toch wel handig was al ze iets van een motor, scooter, brommertje hadden zodat we ergens heen zouden kunnen gaan. Gelukkig kon Pap de eerste dag de brommer van een vriendinnetje van mij lenen. Ik zeg tegen pap: "Volg mij maar". Hahah, Want dit was de ennige keer dat hij me op een rijdend voertuig niet bij kan houden! H A! Vond ik leuk.. De dag erna hebben pap en mam een fancy rode scooter ontvangen van de Mango Hill en daar gingen ze met z'n tween op ontdekkings tocht. Elke keer kwamen ze weer terug met een nieuw avontuur.

Natuurlijk wilde we niet 2 weken in Auroville blijven. Dus hebben plannen gemaakt om naar Kerela te gaan (zuid west India). Ik heb de tickets geregeld en daar gingen we dinsdag avond 08.00 pm op naar Pondicherry met 3 backpacks. Vervolgens werden we afgezet bij onze busmaatschappij. Pap vond het allemaal even wennen, maar ik vertelde dat allemaal goed ging komen. Ik ben inmiddels al wat gewend dat je op de meeste gekke plekken moet gaan staan om in een bus te stappen. Om 21.45 uur ging onze 'sleeper' bus richting Cochin. Een 'sleeper bus' is een bus waar bedden in zitten waardoor je dus gewoon kunt 'slapen'. Uiteindelijk was de weg over het algemeen goed dus hebben we wat slaap kunnen pakken. Amma & Appa vonden het prachtig ze hebben flink lopen snurken.. Heerlijk & Genieten om dit te zien!

Cochin was uiteindelijk niet helemaal wat we ervan verwachtte. We hebben in 2 dagen in ontzettend veel tuktuk's/rickshwaws gezeten omdat we veel te ver afzaten van alle leuke plekjes. Vreselijk vonden we het. Er was geen kip te bekennen! Dezelfde dag hebben we dan ook een nieuw plan gemaakt. "Met de trein naar Varkala". We hebben 140 roepels betaald om 4 uur in de trein te zitten( nog geen 2 euro :O!).. Ik heb me kapot gelachen in de trein! Pap paste niet in het bed, hij was te groot, stootte 2x zijn hoofd tegen dezelfde plek, pap moest mam optillen om op het bed te komen. Papa was helemaal verwonderd dat er geen deur in de trein zat EN dat je geen koffie kon krijgen in de trein.. :p  Ik had ze dit van te voren al gezegd maar hepie&hepie, eigenwijs zoals ze zijn, toch even proberen. Ik heb me toen even verscholen onder mijn boek en heel hard gelachen!

We hebben uiteindelijk 4 dagen in Varkala doorgebracht. Lekker gegeten, gewinkeld, backwaters bezocht, tempels bezocht, bruin geworden en nog meer gewinkeld! We zaten zo'n 600 km van Auroville af. Dus lekker 'classy' bedachten we om terug te vliegen. Een uurtje vliegen en we waren weer in Chennai. Heerlijk dat dit zo kan! Ik was zelfs in staat om een paartjes uurtjes later er nog een heerlijke, dampende,zwetende,knallende zumba les eruit te gooien. Ik had al mijn vrouwtjes gecontact dat ik eerder terug zou komen.. De zaal was weer bomvol! 35 zumba-ladies! Daar kan ik nog steeds zo van genieten..

Pap en mam hebben nog een paar dagen in Mango Hill kunnen genieten. Ik heb tussendoor nog wat met wat vrienden afgesproken en lekker bijgekletst. Op woensdag avond zegt mam: "Ik zag allemaal stoffenwinkeltjes, misschien kunnen we wel nieuwe covers laten maken voor onze lounge set in de tuin" Mijn pap zag de bui al hangen '-'.. haha! Daar gingen we dan. Stof uitgezocht en dezelfde avond kwamen er een paar verse kussenhoezen uitgerold. Mijn zus hoorde dit en die zei: "Dat wil ik ook wel". Pap en mam weer terug en dezelfde avond, alse verse broodjes, kregen we weer een tasje vol handgemaakte kussenhoezen. Dat ging allemaal zo makkelijk! Nouja, op de Indiase manier.. haha!

Ik heb genoeten van onze mooie reis vol avonturen. Er zijn een aantal moment die ik niet eens kan navertellen: Je moet dan denken: "Had je bij moeten zijn"!

*Dankjewel voor deze leuke reis Ammah & Appah..

*தங்க யு சோ மச் போர் திஸ் கிரேட் ட்ரிப்

Nog 29 dagen..

Dan ben ik weer thuis.. Als ik dit zo typ vind ik dit heel gek. Ik woon hier al zolang dat heb ik helemaal niet in de gaten. Geen besef dat ik na deze 29 dagen bijna 5,5 maand in India heb gewoond. Nog steeds zo fijn om elke dag op te staan en te zien dat Olivier water opgezet heeft voor een kopje thee. Dat ik op mijn brommer mag stappen om weer een nieuwe dag te beginnen. (Ik wil echt heel graag mezelf upgrade naar een motor.. Sorry Pap, ik ga het echt doen! That Big Bike is calling me! ), dat ik mijn stage bijna heb afgerond, bruin mag worden en nog mag genieten van lieve mensen om me heen.

Tot snel! Bizou!

1. Lydwien:
    18 maart 2014
    Wat weer ein leuk verhaol. Sommige dingen zeen ik hulemaol veur mich met pap en mam, haha! Ze vonden het ech fantastisch! Nog effe en dan bisse weer thoes, ik heb d'r zin in! Geneet nog lekker van dien letste maond. Dieke kus
  2. Helma:
    18 maart 2014
    Ik vind t hilarisch! En kin mich dien elders hielemaol veurstelle...... nog effe en weej zeen os..! Dich kins echt geweldig en laeventig ein verhaol schrieve !!!! Kins se misschien in de toekomst waat meidoon.... verborge talent ! Gr. Helma
  3. Mama:
    19 maart 2014
    Ha Lottie,

Weer ein leuk verhaol, weej hadde India neet wille misse! Waat ein ervaring um dich weer te zeen. Al die kleuren, geluiden, geuren, lawaai, drukte, det zien we nog aan 't verwerreke. Weej zitte nog met de kop in India. Jetlag hebbe we aukj dus weej zien elke morregel um veer oor wakker, dan maar weer umdreije! Tamil Nadu is ein prachtige provincie met hiel vrintelike minse. Ein ander bield as det idderein haet. Geneet d'r nog van, det doon weej auk. Tot de 17e kus Mama
  4. Manon:
    20 maart 2014
    Chaaaar!!! Geniet nog heeerlijk na en van de laatste dagen! God wat gaat dat snel he!! Dikke knuf!