A new story from Auroville & Lieve Floor*

10 februari 2014 - Bommayapalayam, India

Vanakkam!

Hoe is het met jullie? Met mij gaat alles goed. Ik heb het hier heel fijn. Ik wil nog niet naar huis.. Je ontmoet zo'n leuke mensen hier. Zaterdag avond zijn we met z'n naar Pondicherry gegaan om lekker uit te gaan eten. We hebben met z'n allen 2 uur moeten wachten op ons eten. Ze konden het helemaal niet aan dat we met zoveel mensen kwamen eten. Het was hilarisch.. De alcohol was slecht, eten was slecht en vervolgens wilden we ergens gaan stappen.. 3x niks!! haha, we hebben er heel hard om gelachen. Als je op reis bent ontmoet je veel mensen, die komen en gaan.. Ook met de mensen waar je een hele sterke band mee hebt opgebouwd en waar je zoveel mee gedeeld hebt.. So.. "All good things come to an end"..

Zo ook bij mijn lieve vriendinnetje floor! Zij zal morgen vertrekken naar Sri Lanka, om vervolgens naar Nederland te vliegen. Man! Wat ga ik haar missen! Ik heb nog nooit iemand zoals haar ontmoet. Zij heeft me zoveel geleerd over van alles en nog wat. Ik ben haar daar heel dankbaar voor. Ze is een topwijf en het zal zeker anders worden als zij hier niet meer is. Ik heb echt volop van haar mogen genieten in de laatste weken van haar reis in India. We hebben samen gewoond, geleefd, gelachen, gedanst, gezongen, lekker gegeten, gehuild, er voor elkaar geweest en vooral heel veel plezier met elkaar gehad. Ik ga dit nooit meer vergeten!

Lieve Floor,

Als ik zeg dat ik je zo dankbaar ben voor alles wat je voor mij gedaan hebt, doe ik je eigenlijk tekort. De energie die je in mij gestoken hebt, de liefde die ik van je gekregen heb, de lol, het plezier, het lachen & of course de huilbuien. Ik kan het eigenlijk niet zo goed uitleggen. Maar als ik jou aankijk weten jij en ik precies wat we bedoelen! Je bent een ontzettend toffe, lieve, geweldige, leuke jonge mooie vrouw! Ik vind dat jij alles op deze hele wereld verdiend! Dankjewel voor alles en hele dikke kus voor jou!

Mijn leven in Auroville..

Ik woon hier nu al bijna 3 maanden en ik kan nu pas echt zeggen dat ik hier woon. Ik ontmoet hier ontzettend leuke en aardige mensen die je elke dag weer wat nieuws brengen. Ik vind het fijn dat ik daar nog even mag genieten! Ik ben verhuisd en heb een hele fijne plek nu. Ik denk dat mijn papa en mama verbaasd gaan zijn als ze mijn huisje gaan zien. Ik ga elke ochtend ontbijten bij Moka. Stefan weet precies hoe ik mijn thee drink en dat ik mijn sandwich met gesmolten kaas wil ;) Verasddend he mama ;-) .. Hier kom ik altijd wel iemand tegen waar ik even lekker mee kan kletsen. Ik ga even naar de supermarkt om wat lunch te halen en stap vervolgens op mij fabuluze moppet om naar Baby Sarahs te rijden. Ik dans zo'n 4 in de week in de avond bij New Creation. Ik geef 2x zelf les in de salsa les ben ik meestal de assistent om dingetjes voor te doen. Ook daar ontmoet ik weer mensen die ik vervolgens weer zie in een restaurant of op een feestje. Het is net Grubbenvorst. Iedereen kent iedereen haha! Als we gedanst hebben gaan we lekker douchen en ons mooi aankleden om vervolgens ergens te gaan eten. Dit kan zijn Paris (frietjes, salade,noodles,rijs,kawab,pasta), Farm Fresh (Echte Hamburgers), Tanto (Pizza), of we eten lekker thuis. Sinds floor en Olivier (from france) hier zijn komen wonen eten we vaak samen. Maken we pasta, drinken een glaasje wijn en kunnen urenlang kletsen. Soms zitten we daar met 12 mensen te eten en drinken we gezellig een biertje met z'n allen op ons dakterras. Dit loopt 9 van de 10x uit op dansen 'on the rooftop'. Floor is namelijk helemaaaaal crazy fan van een zumba liedje wat we minimaal 1x per dag dansen of zingen. "Feel this Moment!" .. Vanavond mag ik weer lesgeven en bijna iedereen die ik hier ontmoet heb komt naar mijn les om ff goed afscheid te nemen van floor en lekker te gaan dansen! Heeeerlijk! Vanavond is floor bij haar lievelingsliedje mijn assistente! helemaal leuk!

Stage:

Stage bij Baby Sarah loopt oke. Het kan beter, maar ik moet er gewoon meedoen. Ik zit nu mijn 2 supervisors achter de kont dat ze mijn beoordeling moeten invullen. Dit loopt nog niet zo soepeltjes. Eigenlijk is het gewoon vreselijk. Het maakt ze allemaal niet zoveel uit en daar ben ik nu mee aan het dealen ;).. Ik blijf proberen, hopelijk komt het goed. Ik ga me nu voor de volle 100% focussen op mijn stage. Ik ben niet geheel gemotiveerd omdat de stage niet helemaal is wat ik verwacht had. Dit verwachtingspatroon heb ik nu laten varen en probeer er gewoon het beste van te maken. Ik denk dat dit het beste is. Ik heb afgelopen week de dossiers van de weeskinderen mogen doorlezen. Hier staan verhalen in over hoe ze bij Baby Sarah terecht zijn gekomen. Ik heb ontzettend veel respect gekregen voor deze kids. Ze lachen elkaar dag, maken plezier, gaan naar school en doen hun best om iets van hun leven te maken. Ik ga volgende week met de kinderen naar het strand. Ik merk dat de band die wij hebben niet sterk genoeg is op het gebied van communicatie en daar wil ik wat aan doen. Het maakt me niets meer uit dat ze geen goed engels spreken ik ga gewoon ervoor zorgen dat we op een andere manier kunnen communiceren met elkaar. Ik heb nieuwe energie om mijn stage toch goed te kunnen afronden.

Dikke kus uit India!

P.s: Over 3 weken zijn mijn ouders hier! Te gek!

1. Manon:
    10 februari 2014
    Wouw Charlotte, en ik heb heel veel respect voor jou!! Elke keer als ik je blog lees denk ik, wow! Fijn dat je nieuwe energie hebt, dat doet altijd wonderen! Geniet er nog van daar! En veel plezier en succes met de kids op het strand, gaat hartstikke leuk worden! Kus uit Londen
  2. Iris:
    Lieffi! Super super. Heerlijk om te lezen! Morgen
    Lekker skypen!!! Joeppi. Kus
  3. Lydwien:
    10 februari 2014
    Waer ein leuk verhaolke hesse geschraeve. Iddere kier waer leuk um te laeze. Fijn desse t zoë gaod naor de zin haes. Geniet d'r lekker van! Dieke kus!
  4. Floor:
    11 februari 2014
    Wauw..... Dacht ik net dat m'n tranen 'op' waren, lees ik dit mooie lieve bericht! Loop ik weer leeg, hahaha. Dank je wel, lieve lieve liefste Charlotte. Ik heb ook zo van jou genoten, van je humor, onze gesprekken, onze vakantie, je danslessen, onze ochtendhumeurtjes, je gepoets, onze muziekjes op de brommers, maar vooral ook van je oprechtheid! Fijn om zo ver van huis iemand te ontmoeten die ik echt kan vertrouwen. Geniet van je laatste maanden, ben zo enorm trots op je, dikke kus
    Zie je zeker in Utrecht lieverd
  5. Mama:
    11 februari 2014
    Ha Charlotte, leuk verhaal weer. Langzamerhand begint het bij ons ook te kriebelen, om jouw kant uit te komen. Het wordt tijd dat we je zien en je kunnen knuffelen. Maar het schiet op. Leuk te lezen dat je zo'n fijn maatje had aan Floor. In Utrecht kun je je vriendschap voortzetten. Nou tot 29 februari