World Dance Festival

Hee!

Zijn jullie al een beetje aan het genieten van de Vastelaovend (Carnaval)? Wat een geweldig nieuws dat de 'De Toddezek' heeft gewonnen!

Hier in India gaat het nog steeds lekker! Ik heb nog een dikke 7 weken te gaan. Het gaat allemaal zo snel. Ik heb hier zo fijn mijn leventje opgebouwd. Dus ik ga er nog even volop van genieten.

Ik wil jullie iets vertellen over het 'World Dance Festival' in Auroville. Ik geef les in 'New Creation'. Dit is een mega, mooie, grote danszaal waar ik ongeveer elke dag ben om lekker te dansen. Je ontmoet hier veel mensen die ook van dans houden. Zo ook, Tejas. Zij is een waanzinnige danseres (lees: bollywood, fushion, bellydance, odissi). Zij ging een 'World Dance Festival' in Unity Pavilion, Auroville organiseren. Ze vroeg mij om op te treden. Dit was ongeveer een maand geleden en langzaam ben ik meer hierop gaan voorbereiden. Ik heb nieuwe dansjes gemaakt en een uit mijn ouwe doos gepakt die ik een paar keer moest repeteren en vervolgens kon optreden.

Dit dans festival zag ik ook als een kans om dansers van Baby Sarah een dagje weg te geven. In eerste instantie wilde ik ze gewoon naar het optreden brengen om mij te kunnen zien optreden. Ik wilde al heel lang ze ergens mee naartoe nemen om hun meer dansstijlen te laten zien.. Maar toen dacht ik dat het leuker zou zijn als ik een van hen een kans kon geven om daar zelf op te treden. Dus ik dacht gelijk aan Karthik Ruban....

Karthik Ruban was 2 jaar toen hij samen met zijn zus naar Baby Sarah Home werd gebracht. Zijn zus is een aantal jaar ouder en werd toen ze jong was gedongen om te dansen op een touw. De ouders maakte muziek en kleine Ruban ging langs om geld op te halen bij de voorbij gangers. Ze zorgde erg slecht voor hun twee kinderen en lieten ze vaak in de steek op het gebied van de hun gezondheid. De oma van Ruban bracht ze uiteindelijk naar Baby Sarah Home. Sindsdien is er niets meer vernomen van de ouders van Ruban. De organisatie van Baby Sarah denken dat zij zijn overleden. Ruban heeft een sterke connectie met Karthik (mijn toemalige supervisor). Zij zien elkaar als broers, terwijl karthik 31 jaar is. Omdat Karthik in al die jaren zo intensief voor hem gezorgd heeft zegt Ruban altijd dat hij "Karthik Ruban" heet. Ik heb er voor gekozen om hem ook zo te noemen, dat vind hij fijn.

Ook met Ruban heb ik in de afgelopen maanden een sterke band opgebouwd. Hij spreekt beter engels en communiceert beter. Dus ik bedacht me dat hij misschien ook kon optreden op het "World Dance Festival". Het was een goed idee, maar ik moest wel mensen overtuigen van zijn talent.. Ik heb vervolgens filmpjes gemaakt van Ruban's choreografien en naar de organisatie & sponsors gestuurd van het dans festival. Zij waren erg enthousiast, dus hij kreeg 2x een plekje in the line-up van de dansvoorstelling. Van te voren heb ik dit allemaal besproken met Stephen (mentor). Hij wilde graag komen om Ruban te supporten. Toen heb ik gevraagd of ik meerdere kinderen van het zondag groepje mocht meenemen, en dit mocht.

Zaterdag & Zondag (22,23 feb)

Op zaterdag rond 06.00 pm hadden we generale repetitie. Ik ben om 3.30 afternoon naar Pondicherry gereden om Ruban daar op te halen met mijn brommer om vervolgens weer terug te rijden naar Auroville (flinke rit dus). Rond 08.00 pm mochten Ruban en ik eindelijk het podium op om te repeteren. Toen het afgelopen was vroeg Tesjas wat Ruban morgen aan zou hebben. Ik zei: "Gewoon de kleren die hij die dag aan heeft". Die jongen heeft namelijk een paar shirts en 2 broeken. Gelukkig hadden ze er alle begrip voor. Ik heb een taxi geregeld die hem weer terug bracht (het is niet veilig om 's avonds nog terug te rijden). Ruban heeft me deze dag wel 40x bedankt voor de kans die ik hem geef om op te treden in Auroville.

Zondag:

De dag van de grote voorstelling. Ik heb er al een heel dansweekend opzitten en dat voelt mijn lijf. Ik wordt compleet verkreukeld wakker. Heb ik weer!?!! Overal spierpijn, alles zit vast. Toen heb ik Michael gebeld (Ken ik sinds ik hier ben). Hij heeft alles los gemasseerd en toen kon ik weer tegenaan. Vervolgens krijg ik om 1.30 afternooon een belletje van Stephen. De buschauffeur die hun zou brengen is ziek, of ik even een taxi kon sturen. STRESS! Ik had namelijk maar 1,5 uur om ze bij de voorstelling te krijgen en het is een eindje rijden. Gelukkig was mijn huisbaas zo flexibel en heeft meteen 2 taxi's naar Veerampattinam gestuurd. Gelukkig.. Ze waren op tijd! De voorstelling is heel erg goed gegaan. Het publiek was helemaal fan van Ruban. Ik danste zelf ook mee in de voorstelling. We hebben deze dag Baby Sarah Home goed op de kaart gezet. Er werd namelijk vaak omgeroepen dat Ruban wees is, mijn leerling is en dat ik hem heb geholpen met zijn choreografie.

Er waren zo'n 250 mensen aanwezig tijdens de voorstelling. De kinderen van Baby Sarah Home, die Ruban kwamen supporten, waren helemaal onder de indruk. Een paar waren ooit als eens in Auroville geweest, maar niet iedereen. Ik had voor iedereen wat te eten en te drinken meegebracht omdat ze toch al lang onderweg waren. Ze hebben deze dag hun ogen uitgekeken. Naar de danseres, de voorstelling, het aantal mensen wat erop af kwam. Sommige waren nog nooit buiten het weeshuis geweest. Dus ik ben ontzettend blij, gelukkig en tevreden dat ik hun dit avontuur heb kunnen geven. Ze hebben me in vertrouwen genomen dat het echt een leuke dag zou gaan worden.

Comment Karthik (toemalige supervisor).." Dear Charlotte, thank you very much for your great support for my little brother Ruban. He is very happy about his performance at Auroville, thank you for created such a great opportunity. You are simply amazing.."

The Green House:

In het groene huis gaat het allemaal goed. Ik heb veel lol met olivier (huisgenoot). Er komen vaak mensen over de vloer om te komen eten of een drankje te drinken. Olivier vertrekt a.s zaterdag naar Thailand voor een maandje. Vervolgens zal hij terugkomen naar Auroville om nog 2 dagen hier te zijn. Vervolgens vliegt hij terug naar Frankrijk waar allemaal stelletjes op hem staan te wachten die willen gaan trouwen. Hij is namelijk "Wedding Fotographer". Erg leuk allemaal. Ik heb ook met hem een aantal dans foto's gemaakt. Erg tof om een keer te doen!

EN.. dan is het bijna zover. Papa en Mama staan hier zaterdag ochtend op de stoep! De taxi is geregeld en dan begint ook voor hen het India avontuur. Ik ben benieuwd wat we allemaal gaan beleven met z'n allen!  Ik heb er zin in.

Liefs & een dikke kus..

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lydwien:
    24 februari 2014
    Wauw Lot wat een leuk verhaal. Dat heb je weer mooi voor elkaar! Leuk voor Ruban! Verl plezier de komende twee weken met pap en mam, ik ben benieuwd hoe ze het vinden daar! X
  2. Klaas:
    25 februari 2014
    wat kun jij dit mooi vertellen allemaal. ik lees liever jouw verhaal dan elk ander boek.
    veel plezier straks met mam en pap.
    gr klaas
  3. Helma:
    25 februari 2014
    Ha Charlotte....super spannend voor jou [ik bedoel die voorstelling/dansles die eraan zit te komen...] ik hoorde dat papa en mama a.s. zaterdag van de partij zijn!? Je kunt gaan aftellen!! Heel veel plezier met je ouders en ik ben ook heel benieuwd hoe ze het daar zullen hebben.... er zullen ongetwijfeld nog berichten en foto's komen!
    groetjes, je tante [ehum] Helma.
  4. Manon:
    25 februari 2014
    Ok, een woord: WAUW! :D (oeps dat zijn er meer!)
    Geniet er van dat je ouders er zijn aankomende week! En nogmaals: WAUW Charlotte!! :D
  5. L.osther:
    25 februari 2014
    Wat maak je toch veel mee! Dat wordt een prachtige koffer vol herinneringen en verhalen. Veel plezier met je ouders. Heb je mam gisteren nog gesproken en ze hebben er ongelooflijk veel plezier in.
    Liefs uit Grubbenvorst.
  6. Jacqueline:
    26 februari 2014
    Ha charlotte,
    Wat kun toch ontzettend leuk vertellen. Geniet van deze super tijd.
    Erg leuk dat je je vader en moeder op bezoek krijgt. Ze hebben er veel zin in. Geniet alle drie van deze tijd.
    Groet jacqueline
  7. Floor:
    26 februari 2014
    I like, I like, I like! Wat een mooi verhaal! Zo leuk dat je dit hebt gedaan, go girl. Kussss, mis jullie
  8. Marly:
    27 februari 2014
    Hoi charlotte, wat 'n leuk verhaal. Je verdiend meer dan een schouderklopje. Super goed bezig.