Joevienglish High School, Veerampattinam

10 december 2013 - Pondicherry, India

Hoi Hoi,

Weer een nieuw verhaaltje. Ik moet het wel bijhouden, anders vergeet ik gewoon jullie al mijn coole verhalen te vertellen!

Ik heb weer een goed, druk, energiek en leuk weekje achter de rug!

Maandag*: Toen ik 's morgens bij de Joevienglish High School (de school waar ik werk) aankwam heb ik het schoolhoofd verteld dat ik geen vakken (english,science,social etc) wil geven in de ochtend. Ik vind het wel leuk om te doen hoor, maar het hoort niet bij mijn opleiding. Nu ga ik me gewoon focussen op nog leukere dingen om te organiseren voor de kids! Dat past veel beter bij mij. Het schoolhoofd gaf me 'the bubble head' (ja & nee knikken tegelijkertijd), en gaf toen aan dat Floor & Ik alleen nog mochten observeren die dag.. Uhhhhhh.. We hebben ontzettend hard gelachen, want we zaten gewoon in het klaslokaal bij kids Tamil, Social en Science te volgen (de lessen die we normaal zelf geven, dus dat was een beetje gek). Tijdens de lunch gingen floor en ik even eten halen in het centrum. We gaan altijd op ons vaste plekje zitten aan het water, maar dit keer was daar geen plaats dus zijn we ergens anders gaan zitten. Hier was een bepaald diersoort het niet mee eens. Namelijk: De Geit!. Er kwamen 3 geiten op ons af en spuugde naar ons. Ze keken ontzetend onnozel uit hun ogen en bleven maar spugen. Nou, van lunch kwam niet veel want we hebben op de grond liggen rollen van het lachen! Ik heb wat foto's gemaakt, maar je had er eigenlijk bij moeten zijn! Toen we terugliepen werd al snel duidelijk dat we op hun plekje zaten en dat hadden ze even duidelijk gemaakt. Het was een dag waar floor en ik alleen maar hebben gelachen.

Dinsdag*: Ik had de ochtend lekker vrij omdat ik geen lessen meer gaf, dus heb s'morgens wat muziek uitgezocht en een bollywood dans gemaakt voor 'smiddags. Dit vonden de kinderen helemaal leuk, en hebben erg moeten lachen dat ze mij zo zagen dansen. 'S avonds ginen Ida, Arthur en ik (Arthur: Afrikaan uit Rwanda, studeert hier, heeft me al 2x op date gevraagd, ik heb hem al 2x afgewezen, lieve jongen, kan goed dansen) op zoek naar een dansles in Auroville. Ze hebben hier de "News & Notes" soort nieuwsbrief waar alle activiteiten van die maand opstaan,en daar stond deze dansles ook in alleen geen locatie of adres. We hebben uiteindelijk 1 uur rondgereden en geen dansles gevonden, het begon te regenen, dus toen maar lekker naar huis gegaan.

Woensdag*: 'S middags voor het eerst de leukste-liefste-mooiste-schattigste indiaase kindjes lesgegeven (4-5 jaar oud). We hebben Bas Ballon gedaan, Leentje Lint, Karel Kwast en de Douchedruppel gedaan. Het zijn allemaal liedjes waarbij ze moeten dansen en zich moeten verplaatsen in het voorwerp. De juf was erg achterdochtig over mijn danstalent maar gaf me het voordel van de twijfel om haar mini's les te geven. Aan het einde van de les was ze re-de-lijk overtuigd omdat de kindjes de grooste lol en plezier hadden. 'S avonds opnieuw op zoek naar een dansles in Auroville. Gevonden! Het werd een workshop: Bollywood samen met Arthur en Ida. We hebben ontzettend gelachen, want Ida kan nog geen pas in de maat/beat zetten en dan ligt ze al dubbel van het lachen. Het was ff wennen deze stijl maar we hebben de hele 1,5 uur durende workshop vol gedanst.

Donderdag*: Ik heb mezelf een dagje vrij gegeven! :). Geluncht in de kofibar met Ida en daarna 'savonds SALSA! We hebben de smaak te pakken hoor! Een 1,5 durende workshop salsa dansen. Ik moest gelijk aan mijn Oom klaas denken. Hij heeft het al vaker met mij geprobeerd, maar steeds snapte ik het niet helemaal welke kant ik nu op moest draaien, welke voet eerst, man, vrouw blablabla. Maar nu snap ik het! Het kwartje is gevallen. Eigenlijk al na de eerste 10 minuten van de salsa les, haha! (We deden alleen de basis dingetjes en dan was op een moment een beetje saai).We moesten steeds doorwisselen van partner en uiteindelijk kwam ik uit bij de Salsa leraar. OEPS.. Die heeft mij alle hoeken van de danszaal laten zien! Man! Dat was gaaf! Ik ging met hem dansen en hij deed hele andere salsa pasjes. Dus daar gingen we. De lucht in, 2 pirouettees draaien, spotten, been in de lucht, nog meer draaien, achterover vallen en weer door! Het was zo gaaf. Ik heb zeker 10 minuten staan knallen. Totdat ik doorkreeg dat de rest was gestopt en naar ons stond te kijken hoe wij aan het dansen waren. Akward!.. Maar leuk was het wel. Deze week weer!

Vrijdag*: Ik heb deze week contact gehad met Dorus (Dorus: jongen uit mijn dorp, ken ik al eigenlijk mijn hele leven en zit nu in Brazilie voor een project). Hij vertelde dat een goede vriend van hem (Bauke) in Bangalore zat (300 km bij mij vandaan). Dorus heeft ons aan elkaar gekoppeld en zo stond Bauke zaterdag middag voor mijn neus met een ander meisje uit Nederland, Marissa. Hollands feestje! Ik heb hun allerlei leuke plekjes laten zien en 'savonds heb ik hun beiden voorgesteld aan wat mensen in Auroville en zijn we naar een feestje gegaan. Hun keken hun ogen uit, want in Bangalore kun je alleen feestje bouwen tot 23.30 uur. Dus hun vonden het prachtig! Dorus vertelde deze week ook dat Bauke deed 'breake' (danst Breakdance). Dus Bauke vond het wel tof om bij mij op stage een danslesje te geven. In het weekend zijn er namelijk ook nog meer jongens en meisjes in het weeshuis (baby sarah home). Dus zondag middag zijn Bauke en ik rond 14.00 uur richting Veerampattinam gereden en hebben we samen de jongens 2 uur lesgegeven. Ze straalde helemaal toen we vertelden wat we kwamen doen. We hadden het namelijk totaal niet gepland. Bauke was ontzettend goed een heeft natuurlijk ook zijn eigen kunstjes laten zien. Later in de middag hebben we marissa opgehaald en zijn we in Auroville wat gaan eten. Zij moesten 's avonds weer met de slaapbus terug naar Bangalore. Ik wil hun graag nog een keer opzoeken. Ik ga ze misschien zien met nieuwjaar in Goa.

Maandag*: Ik heb me verslapen! Oeps.. Ik had gisteravond allemaal leuke plekjes gevonden die we kunnen bezoeken. 'S middags ben ik naar het schoolhoofd gegaan en aangegeven dat ik vandaag 2 danslessen kon geven. "Schoolhoofd:"You want two classes? Me: Yes, I want two classes. En die kreeg ik. Letterlijk 2 klassen in totaal 30 kinderen! En dit in een lokaaltje waar je normaal met 15 kinderen al je kont niet meer kan draaien! Toen ik zag wat er allemaal in dat kleine hokje paste dacht ik: "Oke, floor here we go!". Ik heb ze vandaag sh'bam geleerd (Sh'bam: Dans/fitness les die ik geef in Utrecht in de sportschool). Vanvond heb ik een lesje pilates gedaan. Omdat ik voor een organisatie in Auroville werk mag ik onbeperkt danslessen volgen voor 300 ruppees per maand. (Nog geen 5 euro). Dus dat is natuurlijk helemaal top!

Groetjes Charlodee!

*Check nieuwe video!

p.s: Floor geeft nog wel graag in de ochtend lessen op de school, maar het schoolhoofd heeft haar vandaag soort van ontslagen.. haha! Ze gaf aan dat de kids bijna vakantie hadden en dat ze in januari terug mochten komen om lessen te geven. Floor vertrekt 13 januari dus dat gaat een beetje moeilijk.

P.s 1: Ida koopt alles wat los en vast zit, laat zich alles aansmeren en zich maar afvragen waar haar geld de hele tijd naar toe gaat

P.s 2: Floor is net terug van Cochin. Het was afgelopen week slecht weer dus ze is een paar dagen naar de andere kant van India gereisd en heeft daar lekker op het strand gelegen. Zon!

P.s 3: We vertrekken donderdag naar Tirunavamalai. Daar gaan we tempels bezoeken en een paar daagjes rondsnuffelen.

P.s 4: We hebben het idee om nieuwjaar te vieren in Goa. De partybestemming van India. (Eindelijk een korte broek aan)

P.s 5: Er lopen veel zwerfronden rond in India. Vandaag dachten Floor en ik lief te zijn voor een mager hondje. We gaan hem wat chipjes. Maar dat hoefdee hij niet en liep gewoon door. Hebben wij weer!

1. Mieke van klooster:
    10 december 2013
    Wat leuk om te lezen en de foto's te zien!!! Je doet het super Charlotte!!! Geniet van alles!!!! Xxxx
  2. Klaas:
    10 december 2013
    Hallo Charlotte. Dat word Salsa dansen met je oom als je weer terug bent. Hele leuke verhalen trouwens. Ik heb het idee of je gewoon op vakantie bent en alleen maar leuke dingen meemaakt. Veel plezier daar.
    Gr Klaas
  3. Gerda:
    10 december 2013
    Leuk je verhaal te horen, fijn dat het goed gaat, leuke foto's, lekker genieten he.. groetjes Gerda
  4. Mama:
    11 december 2013
    Ha Lottie, Waat kin se toch moeij schriéve. Leuk dien verhaole!
  5. Myrna:
    11 december 2013
    Haa Charlotte!! Wauwwww wat maks dich een geweldige tied mei daor!! Leuk um dien verhaole te leze! Huul vuul (dans) plezeer en geneet ervan want veurdetse t west bisse weer in dit kalde kikkerlandje!
    Leefs x myrna
  6. Pap:
    12 december 2013
    ha Chilottie, geweldig al die verhalen en contacten met allerlei mensen. de kinderen vinden het volgens mij helemaal geweldig wat jij allemaal doet. heb je je pakketje al ontvangen? internationaal rijbewijs is onderweg. fijn dat je het gezellig hebt zo ver weg. we missen je wel. maar het schiet al op want je bent al bijna een maand daar. we moeten weer skypen, is al weer even geleden. gr. pap