New Years Eve *Arambol & Hampi

7 januari 2014 - Bommayapalayam, India

Hee lieverds..

*Er staan weer nieuwe foto's op!!

Het is 2014. Een nieuw jaar. Een nieuw avontuur.

In het vorige verhaal heb ik jullie verteld dat Floor & Ik geeindigd waren in Goa. Namelijk het het plekje Arambol. Dit is aan het strand waar we heerlijk de tourist konden uithangen. Dit hadden we ook echt nodig na onze nare ervaring in Malpe.

Floor en ik zijn de eerste dag in Arambol niet verder gekomen dat het 2e restaurant aan het strand. Daar hebben we de hele dag gezeten en biertjes gedronken, geskypt met familie en vrienden en heerlijk genikst. Dit hadden we echt nodig. De tweede dag mochten we de dag weer beginnen met een heerlijk ontbijt. Een ook deze dag hoefde we helemaal niks! We zijn gaan winkelen en hebben lekker op het strand gelegen. Ik heb jullie al vaker verteld over onze Canadese vriend Liam. We zouden elkaar opzoeken om samen nieuwjaar te vieren in Gokarna. Maar hij gaf aan dat het een beetje tegenviel en vroeg zich af of hij niet beter onze kant op kon komen. Wij vonden dat een prima plan want Floor en ik zaten keihard te genieten op dat strand! De 3e dag stond Liam 's avonds op de stoep. Omdat het in Arambol high season was (ivm kerst en nieuwjaar) konden we geen guesthousen vinden voor Liam. Dus heeft hij de rest van de dagen bij ons in de kamer geslapen. Het was erg gezellig met hem

Op 31 januari was ze daar! Ida! Ze had een hele wereld reis gemaakt van Pondicherry naar Arambol om ook samen met ons nieuwjaar te vieren. Ze had een leuke week met haar vriendje gehad. Ze had gesurft, gesalsa danst en lekker gegeten. Toen ik haar zag heb ik haar een dikke knuffel gegeven en ook lag bij ons op de kamer.

Nieuwjaar was leuk. Ik ben niet zo'n nieuwjaar vierder. Bij mij gaat altijd is mis. Of de  hak van mijn schoen breekt af, mijn rits van de jurk gaat stuk, ik wordt ziek, het is niet gezellig, stomme muziek, er is altijd wel wat bij mij. Deze keer....: Was ik moe. Hahahah! Kun je het je voorstellen? Ik heb die hele week niks gedaan en toch was ik moe ;).. Ik heb het toch nog tot 04.30 uur volgehouden want toen was het in Nederland 00.00 uur! Ik heb nog een paar smsjes gestuurd en ben toen als een blok in slaap gevallen. De volgende dag hebben we lekker uitgerust, gegeten en op het strand beach tennis gespeelt. Het was genieten geblazen! 'S Avonds op 1 januari zaten er veel mensen op ons gezamelijk terras te kletsen en ik had zin in een drankje. Na 1,5 uur was ik zo lam als een tak! Ik had constant de slappe lach! Had de grootste lol met mezelf, en niemand snapte waarom ik gister niet had gedronken en vandaag op 1 januari wel. Liam, Floor & Ida vonden het op het begin grappig maar zij waren moe van de dag ervoor dus zij wilden slapen. We sliepen met z'n allen op een kamer dus ik moest echt heel hard mijn best doen niet te lachen en proberen te gaan slapen. De volgende dag kreeg ik allemaal leuke verhalen terug over mijn acties ;).

Hampi!

Arambol zat erop en het was tijd voor weer een beetje cultuur snuiven in India. Via en travel agency in Arambol hadden we 4 tickets gekocht om met een sleeper bus naar Hampi te vertrekken. De man bij het travel agency zei: "Jullie hebben een eigen cabine voor 5 personen", wij waren maar het 4 dus het kon heel goed dat er nog een Svetlana ut Russia! Of een knappe Mathias uit Sweden naast ons kwam te liggen. De man zei: " jullie kunnen er ook voor kiezen om deze plek te kopen dat heb je de cabine voor jezelf. Wij vonden het een spannend avontuur laat die Svetlana of Mathias maar komen! Toen we in de bus kwamen waren we blij dat we 5e ticket niet hadden gekocht, want er waren maar 4 bedden! Afzetters! De busmaatschappij waar we mee reisden was 'Paolo Travels'. Noooooooit meer! Slecht bus, roekeloos rijgedrag, slecht weg, veel drempels, en gewoon niet veilig. Het leek wel of we naast de motor van de bus lagen. Zoveel lawaai maakte dat ding. De ramen slootte niet dus we hadden het heel koud 'snachts, rond 02.00 uur kwam de politie op alcohol controleren. Dat deden ze met veel agressie en onfatsoen! bleh. De buschauffeur had er zin in, hij reed als een malle op de zand wegen, remde niet bij drempels zodat we een halve meter de lucht in vlogen en keihard neer kwamen op onze bedjes, als we door een bocht gingen hingen we op 2 wielen. Bah. Het was gewoon niet leuk.

Hampi was daarentegen prachtig! We hebben brommers gehuurd en hebben heerlijk rondgereden door het fred-flinstone-achtige natuur. Lekker gegeten en veel gekletst omdat dit ons laatste tripje samen met Liam zou zijn. Floor had direct in Hampi bus tickets geregeld zodat we op zaterdag avond terug konden reizen naar Auroville. Door hampi loopt een rivier en steek je over met een bootje (die heeft ook een motor) maar die rijd maar tot 6.00 pm. Wij hoefden pas om 8.30 pm te vertrekken dus wij kregen een ander 'bootje'. Het was niet echt een bootje want we kwamen rond 8.30 uur bij het water en daar laag ons kommetje. Het is een soort grote soepkom van hout en bamboe, een rond vlot. Dit hadden we al vaker zien drijven op het water maar we wisten niet dat we daadwerkelijk in dit ding gingen zitten. Het was hilarisch! we hebben heel hard gelachen en wat was een geweldige start van onze lange reis van uiteindelijk bijna 24 uur.. We gingen van Hospet naar Bangalore, Mangalore, Pondicherrry. Onderweg was de buschauffeur weer ontzettend roekeloos en raakte onderweg een rots, we slingerde over de weg en toen stonden we stil. Bus kapottiewiettskie.. 2 lokalen bussen moeten nemen, bijna 2 uur later thuis.

Deze week begin ik weer volop met stage! Nieuwe dansjes, nieuwe muziek, nieuwe oefeningen. Ik kwam vol enthousiasme vanmorgen op stage maar kon niet met de kiddo's gaan dansen want ze zijn het dans lokaal aan het verbouwen. Hahah! Ze hebben bijna 2 weken vakantie gehad en precies op het moment dat ida en ik weer beginnen en het lokaal nodig hebben, gaan ze verbouwen.. lekker handig! Dus nu heb ik alle tijd om nieuwe dansjes te maken en voor jullie een nieuw verhaal te schrijven.

Tot Snel!

X

1. Brigitte:
    Hoi Charlotte,

Jij kan altijd nog schrijfster worden...geweldig zoals je alles verteld.
    Misschien kun je er buiten lessen van maken ipv het lokaal...zijn er misschien gelijk een hoop mensen die met jullie mee willen doen als ze het zien..hihi
    Het is erg leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.

Succes met de nieuwe dansjes en hopen dat de verbouwing niet op zijn elfendertigst gaat maar lekker vlot verloopt.

Groetjes Ik
  2. Iris:
    7 januari 2014
    Liefje! Het klinkt weer geweldig. Vind het super om je verhaaltjes iedere x te lezen! Je hebt al veel gezien, geleerd en meegemaakt! Top ! Mis je hier wel een beetje , dus wordt tijd om te skypen. Even bijkletsen. Dikke knuffel en succes op je stage. Kus
  3. Manon:
    7 januari 2014
    Char! Wowie! Avonturen ten top! Straks kan jij echt alles aan! Of eigenlijk nu al ;) ik hoop dat je snel weer aan de slag kan met je activiteiten, daarvoor ben je er uiteindelijk toch..
    Ik heb trouwens vandaag met Aart rondom de tafel gezeten en zelf even goed nagedacht over stage überhaupt. (Dit heb ik ook aan Robyn verteld via reactie op haar blog). Maar maak je niet al te veel zorgen over je beoordeling van de stage. Uiteindelijk gaat het er om wat je er van leert, het verschil tussen de culturen, hoe jij daarmee om gaat, en hoe jij je ontwikkelt als CMV’er en persoon. Hopelijk heb je hier wat aan! Heeeel veel liefs uit Hollandia
  4. Mama:
    7 januari 2014
    Ha Lottie, met al je goede voornemens wordt de gymzaal verbouwd. Het zit niet mee maar ja dan maar een buitenactiviteit, je bent niet voor een gat te vangen hè.
    Kus Mama
  5. Mieke van klooster:
    7 januari 2014
    Wat beleef je toch veel!!! Leuke verhalen hoor!!! Blijf genieten liefje!!!! Kus van ons