Vakantie*

26 december 2013 - Arambol, India

Merry Christmas everybody HoHoHoHo..

Wat fijn om weer even Internet te hebben en contact te leggen met familie & vrienden. Ik heb al weer een tijdje niets geschreven dus het werd tijd om jullie weer op de hoogte te stellen van mijn avonturen.

Christmas Party *Baby Sarah Home.

Floor, Ida en ik hebben afgelopen week voorbereidingen getroffen voor het feestje op mijn  stage. Dit feestje wilden ik organiseren om de kids een kans te geven te laten zien wat ze de afgelopen weken allemaal geleerd hebben. Het feestje verliep heerlijk ongeorganiseerd,  maar dat had ik wel verwacht. In de ochtend hebben floor, ida en ik de slingers,  ballen, belletjes en kerstmannetjes opgehangen en rond uur of 11.30 uur mocht ik aan de slag met de kids om te oefenen voor dansvoorstelling.  Het ging heel goed en ze hadden samen afgelopen week geoefend! Ik was harstikke trots. Ook wij als begeleiders/teachers hadden een dansje gedaan. Floor, Ida, Connie en ik hebben namelijk de Spice Girls gedaan! De kinderen vonden het fantastisch! We hebben op het einde iedereen een koekje en een banaan gegeven.  Ze hebben een leuke middag gehad en ik heb erg genoten. Ik kreeg later ook van mijn begeleiders te horen dat ze het heel leuk vonden.

Salsa:

Afgelopen week heb ik weer salsa gedanst.  Op donderdag in de salsa les kwam ik Pablo tegen. Een jongen uit Duitsland die zelf al een aantal jaren salsa les gaf. Met hem heb ik heerlijk gedanst die avond.  Aan het einde van de les vertelde hij dat vanaf morgen zijn eigen salsa  les ging starten voor een aantal weken en vroeg mij of ik hem wilde assisteren in zijn lessen. Hij wilde een vrouwelijk voorbeeld voor de dames in de les en hij deed de manenelijke rol. Ik moest dan natuurlijk wel oefenen met hem.  Want ik doe deze stijl pas 2 weken! En nu al gelijk lesgeven... Hoe gaaf!! Rond de middag heeft Pablo mij alles uitgelegd. Pasjes, namen, commando's etc. 'S avonds hebben we onze eerste lessen samen gegeven.  Een beginners class een intermediate class. In de laatste les werd ik flink uitgedaagd. Het was heel tof! Afgelopen week weer veel geoefend met Pablo en heerlijk les gegeven.

*Nieuwtje: Ik heb gesproken met de eigenaresse van de dansschool waar ik de salsa lessen doeen heb gevraagd of er een mogelijkheid is om zelf les te geven. Dus... Vanaf januari heb ik mijn eigen dansles in Auroville! Ik mag zumba geven en jazz. Ik ben helemaal blij en heb er veel zin in!

Travel:

Omdat ik paar dagen vrij ben, ben ik afgelopen dinsdag met floor vertrokken met de bus naar de andere kant van India. We gingen eerst naar Bangalore en door Mangalore, Udupi gereisd en we eindigde in Malpe. We hadden gepland om hier minimaal 2 dagen te blijven maar dit liep iets anders dan gepland. Het hebben namelijk een hele nare ervaring meegemaakt. *We zaten op het strand en floor zat bij het water en ik las een boek. Opeens begint floor te schreeuwen en wijst naar de zee. Daar zagen we een vrouw drijven. We waren compleet in paniek en schreeuwde om hulp. Langzaam kwamen er 2 mannen op ons af. Het duurde allemaal veel te lang.  Toen ze de vrouw uit het water haalde kwam er ook haar zoontje mee. Hij was ook aan het verdrinken en lag ook andersom in het water. Steeds kwamen er meer mensen op ons af en probeerde de vrouw en jongetje te helpen. Op een gegeven moment stonden er minimaal 50 mensen op hun heen. Op een later moment werden ze over het strand gedragen om naar het ziekenhuis te gaan. Ze zagen er beide niet goed uit. Blauwe kleur en bewusteloos. Je kunt je niet voorstellen wat voor heissa dit opleverd. Het hele strand was op de hoogte van deze situatie en van ons dat wij erbij waren. Het was echt niet leuk om mee te maken. We hebben later nog aan wat mensen gevraagd hoe het met ze ging. Ze zeiden: wokee wokee.. alive. Dus we gaan ermaar vanuit dat het goed gekomen is. We hebben er flink buikpijn aan overgehouden en eigenlijk nog steeds. Het duurt ff voordat dit van mijn netvlies is verdwenen. Het gebeurde van 2 meter afstand en we ontzettend heftig. Floor en ik voelde ons hier niet meer fijn. We hebben onze spullen gepakt en zijn vannacht nog met een provisorische slaaptrein naar het noorden gegaan. We waren al praktisch 24 uur wakker en haddenin 2 dagen ongeveer 3uur slaap gevat. Nu zitten we in arambol. Een toeristische plek aan het strand, we slapen in een leuk hutje en hebben prachtig uitzicht op eht strand, de rotsen, de zon. Het is fijn hier. We voelen ons hier beter.

We hebben flink geslapen vanmorgen.  Floor en ik waren helemaal gesloopt. Nu zitten we in een restaurantje aan the beach met een biertje, korte broek aan en hier is het heel fijn. Ff flink genieten. Over een paar dagen vertrekken we naar Gokarna. De plek waar we met onze Canadeese vriend liam nieuwjaar gaan vieren. Ook zal Ida er dan zijn. Die zit nu lekkerte genieten met haar vriendje in Auroville.

Ik houd jullie op de hoogte van mijn reis aavonturen deze week. Mijn Familie wil ik een dikke kus en knuffel geven. Ze zijn er veel voor me geweest om mijn verhaal kwijt te kunnen kunnen.

Liefs Charlotte

*Gisteravond,  voordat we de trein in moesten, hebben we een indiaas stel getroffen en wel 2 uur mee zitten kletsen. Ze hebben ons veel dingen uitgelegd over de indiaase cultuur. We hebben ze vervolgens verteld wat we deze dag hadden meegemaakt op het strand.  Ze vertelde dat we juist gehandeld hadden. In india gaan dit soort dingen heel anders. Je kunt beter doorlopen/wegkijken als dit soort dingen hier gebeuren en niet zelf helpen. Ze wijzen namelijk jou, als er geen andere getuigen zijn, aan als schuldige als de vrouw of jongetje daadwerkelijk het niet gered  hebben (laten we hopen dat zehet gered hebben) De politie zal je niet met rust laten. Nu snappen floor en ik ook waarom het zo lang duurde voordat de lokale Indiërs het water ingingen. Zij zijn ook bang om aangewezen te worden als schuldige. Ze stonden dus niet voor niks met 50 mensen eromheen. Het is dus goed hoe we gehandeld hebben als voelt dit soms niet zo. Later gaven 2 mannen ons ook een hand om ons te bedanken dat we hulp hadden ingeschakeld.  Wij vonden dit heel gek maar snappen het nu. Ik merk dat hier hele andere regels gelden. Volgende keer doorlopen, wegkijken en als de mogelijkheid er is , hulp roepen en dan alsnog weggaan. De contrasten tussen Nederland en India worden hierdoor ontzettend groot.

1. Brigitte:
    26 december 2013
    Jeee wat een ervaring zeg...kan me voor stellen dat dat niet in je koude kleren gaat zitten.....gelukkig zijn jullie weer wat tot rust gekomen en kunnen jullie hopelijk toch nog een beetje genieten van de vrije komende dagen.
    Je eigen lessen gaan geven is super tof...en ik ken pablo niet maar als ik het zo lees wil hij jou wel goed leren kennen....hihi

Veel plezier weer en alvast een goede jaarwisseling...dat je nu alleen nog maar die mooie leuke coole dingen mag meemaken.

Groetjes Ik
  2. Gerda:
    26 december 2013
    Allereerst wil je vanaf koud Nederland het allerbeste toewensen voor 2014. Fijn te horen dat het gelukkig allemaal weer super gaat en heerlijk dansen met een mooie man, wat wil je nog meer he..
    dikke knuffel
    Gerda
  3. Manon:
    27 december 2013
    Wow Charlotte, dat is inderdaad geen fijne ervaring :( gelukkig kon je er ook met het stel over praten, dat stelt je wel gerust idd denk ik!
    OMG hoe gaaf is het dat je daar les mag geven!! en al die kids met het dansen, ik zie het al helemaal voor me! Haha Echt petje af hoe je actie onderneemt char! Jij maakt er wel wat van daar :-D geniet lekker van het zonnetje en heel veel plezier tijdens het oud en nieuw feest!
  4. Mama:
    27 december 2013
    Ha Lottie,

Dinkse aan ut oploode van de fotoos? Bin beniejd
    Kus Mama