Andere Wereld.. & paspoort controle

13 november 2013 - Puducherry, India

Ik ben in India!

Wauw.. Wat een compleet andere wereld is dit!

Dinsdag ochtend ben ik vertrokken. Ik werd uitgezwaaid door mijn ouders en lieve huisgenoot Lotte! Om 10 uur s' morgens ging ik door de paspoort controle. Om er vervolgens achter te komen dat ik mijn wintersjaal en mijn leren jas nog aanhad! Dit heb ik dus allemaal niet nodig. Dus ben weer teruggelopen naar de paspoort controle en mocht het gelukkig nog even bij mama afgeven.

Daar ging ik dan voor de 2e keer richting de douane. Nog een keer zwaaien..haha!  De 1e vlucht ging erg snel voorbij en was ontzettend relaxt. Veel fimpjes gekeken en muziek geluisterd. Ik zat naast een lieve vrouw die 2 dagen naar Abu Dhabi ging voor haar werk, daar heb ik goed mee gekletst.. Wel had ik wat vertraging opgelopen dus heb een sprintje getrokken naar de volgende gate (totaaaaaaal niet stressvol). Die heb ik in 10 minuten gehaald, gelukkig! Hmmmppfff..!   Ook de 2e vlucht was erg relaxt en ontspannen.

Maar..

Ik heb sinds gister een relatie met de paspoort-controle-mannetjes.. Die zijn niet blij met mij. Of ik vergeet iets, of ik doe iets fout :p. In het vliegtuig richting Chennai moest ik een formulier invullen waar ik naartoe ging (naam, adres, email, telefoonnummer etc). Het adres had ik blijkbaar niet goed ingevuld. Daar waren ze niet blij mee. Ik werd uit de rij gehaald en moest dit verantwoorden. Uiteindelijk met een bijna compleet lege telefoon toch nog het adres weten te vinden en snel ingevuld. De meneer was not-amused! Toen 2 meter verder werd ik nog een keer gecontroleerd (alleen ik!). Dan denk je dat je klaar bent, (ik was bijna bij de uitgang) maar nee. Ik werd weeeeer teruggeroepen. Ik moest nog een keer mijn paspoort laten zien en verantwoorden waarom ik hier was. Ik kon er nog een big-smile uitpersen & een mooi verhaal. Toen mocht ik doorlopen.

Toen ik eenmaal buiten stond, stond de tijd even stil. Ik moest het ff allemaal op me in laten werken. Er gebeurde vanalles op dat moment! Ik ben even stil gaan staan, diep adem gehaald, naar mijn tenen gestuurd, toen was ik er klaar voor! Er kwamen zo'n 7 verschillende taxichauffeurs op me af om te vragen of ik met hen meeging. Een aardige man snapte dat ik opgehaald zou worden heeft me uiteindelijk geholpen om op de juiste plek te gaan staan. Daar zag ik dan eindelijk mijn naam staan.. :)

Drie uur later stond ik voor een betonnen huisje met een trap. Ik stond voor het huis en keek naar rechts en naar links. Ik zag naast het huis, andere huisjes staan, maar dan van takjes, stenen, bladeren en stroo. Dus...Dit is ff wennen.

Ik heb al een rondleiding gehad door mijn nieuwe woonplaats, het strand gezien, lekker eettentjes, supermarkt, internet cafe's etc. Nu lekker relaxen..

Morgen ga ik weer verder op ontdekkingstocht!

Jullie horen snel weer van mij.

P.s: Ik heb ook al geskypt met Mama & Mali en mijn lieve Zus!

1. Dayara:
    13 november 2013
    Ahhhh super leuk! Wat een gedoe met die vluchten..

Ik kan niet wachten om meer te horen! en om foto's te zien hihi?

Succes en heel veel plezier!!
  2. Mama:
    13 november 2013
    Ha Lottie, Helma was net hier en die heb ik bijgepraat. Ze is nu naar huis en helemaal opgelucht. Ze zal dadelijk wel reageren. Relax vandaag en morgen en ik hoor van je.
  3. Maud:
    13 november 2013
    Haa sieske!! haha mot wal lache als ik zeen wiese dich met dien glimlach dr weer good vanaaf brings! Veur 't zelfde geldt bisse ein terrorist!!!! maar dan met ein leef uuterlijk ;) !
    Supergood detse dit in dien 1tje geis daon en aandurfs! Geis 't super hebbe!! Haop snel weer wat van dich te laeze !
    Dieke kus, dien nichtje!
  4. Mieke van klooster:
    13 november 2013
    Jeetje Charlotte wat knap van je!!!! Laat alles even op je inwerken effe lekker relaxen en vooral veel genieten daar!!! Liefs ruud en mieke
  5. Helma:
    13 november 2013
    Ha Charlotte...waat ein onderneming ! Ik heb de ganse daag aan dich[en natuurlijk pap en mam] motte dinke...[pfpfpfpf. zucht!] Geweldig desse op dien stekkie bis aangekomme ..effe acclimatisere en dan geis dich eine geweldige tiéd tegemoet. Enne...det idee van dae brommer is zoë gek nog neet. gr. Helma
    Vuuël succes met dien stage..en ik volg natuurlijk dien blog.
  6. Mariette:
    13 november 2013
    Wat spannend allemaal! Hoe is ida? ik hoop dat je je plekje hebt gevonde. En ben benieuwd naar je eerste daggie
  7. Klaas:
    13 november 2013
    hi Charlotte , goed aangekomen in derde wereld zie ik.
    laat het maar effe inwerken.

groetjesSSSS
  8. Lydwien:
    Ha lot,
    Leuk verhaol! Ik gaon zoë met dien foto's kieke of ik kin oetvinde waor dets dich zits! Morge gaon we weer skype! Jeej!
    X Lydwien
  9. Naomi Amaidi:
    13 november 2013
    Fijn dat je goed bent aangekomen! Wat een andere wereld he, en dan heb je het nog niet eens over het verkeer gehad! Ik hoop dat je morgen een leuke eerste kennismaking hebt met baby sarahs home! Groetjes!
  10. Carlijn:
    13 november 2013
    Ohhh!!! Pfieww :D je bent er al!!!
    Lekker cultuurschokken daar he!

Ik hou je blog bij vanuit pretty Antwerp!!
    GENIET!!
  11. Gerda:
    13 november 2013
    nou nou dat is letterlijk een hele wereldreis zeg, gelukkig is het uiteindelijk allemaal goed gekomen he, nu op naar allemaal mooie dingen beleven en lekker tijd voor jezelf...