Scootmobiel!

15 november 2013 - Bommayapalayam, India

Hee lieve mensen,

Hier gaat het allemaal goed. Het is dag 3 en ben al aan meer dingen gewend. Zoals het eten, de koeien, honden, geiten, geimprovisseerde fietsen, bussen die levensgevaarlijk zijn, koude douche, stroom die uitvalt en ... het verkeer!

Het verkeer is een apart dingetje hier. Wanneer je in Nederland op een scooter rijdt wil je hem opvoeren, zodat hij harder gaat. Maar in India gaat het om wat voor Toeter je hebt. Je hoort hier de hele dag alleen maar toeters. Dat is hun manier om te zeggen: Ik kom eraan, ga aan de kant! Ik snap de logica niet helemaal want iedereen is constant aan het toeteren dus je weet niet waar het vandaag komt. Vooral rond 17.00-18.00 's avonds dan is het een groot orkest van toeters en lichtjes.

Ik heb ook een toeter op mijn scootmobiel. Ik wil graag een kleine impressie geven hoe mijn toeter klinkt: EEUHHhhhsssssttt.. Het is een soort boer die je laat waar de batterij van op is. Haha! Dus ik maak totaaaaaal geen indruk op de rest van alle motors, scooters en brommers. Ik heb ook vaak de slappe lach als ik op mijn toeter druk haha!.

Guesthouse:

Op dit moment slaap ik bij Senthil & Kerin. Zij wonen in Auroville met dochtertje Victoria (3jr) en opa en oma. Zij slapen op de begane grond en Ida en ik hebben en eigen etage op de 1e verdieping. Erg relaxt dus. Ze zijn heel geinteresseerd en ontzettend lief. Ze zorgen er de hele dag voor eten, drinken en gezelschap.

Vandaag heb ik ook mijn 1e stage dag gehad. Het was meer een kennismaking want heb nog niet zoveel uitgevoerd. Het is ongeveer 30/40 min rijden richting Cuddalore. Het is een groot gebouw waar de kinderen lessen krijgen van verschillende docenten en vrijwilligers. Maandag begin ik echt. Ik ga op de basisschool werken die zij in 2001 zelf hebben opegstart.

Jullie horen snel van mij en zie de foto's!

Liefs Charlodee!

P.s: Ik heb vrij dit weekend,

P.s 1: Ze verwachten vannacht een cyloon tot maandag (wind, regen, storm)

P.s.2: Ik heb vandaag teveel geld betaald in een kleding winkeltje. (ik moet leren te onderhandelen :p)

P.s.3: Ik kan de hoofden van de lokale bevolking al nadoen (het is een soort neeschudden maar dan bedoelen ze ja)

P.s.4: Vandaag heb ik pasta gegeten. (mmmm :)

P.s 5: Ik krijg mijn scootmobiel niet vaak aan de praat en de bevolking lacht me dan keihard uit!

P.s 6: We hebben een Kofi Bar gevonden waar we super lekker kunnen eten. Je kunt er uiteten voor 1,18 euro.

P.s 8: Elke dag zitten we op we op het dakterras muziek te luisteren en te kijken naar de heldere maan & sterren.

1. Chess May:
    15 november 2013
    Super leuk om te lezen wat je allemaal en het doen bent! Sowieso heeel erg nice dat je zelf overal kunt komen met je scootmobieltje, ik blijf je sowieso op de voet volgen!
    Have fun!!!
  2. Lobke:
    Heee Lotje!
    Wat klinkt het allemaal geweldig! Ben echt super benieuwd naar je verhalen over je stage! En ook naar de rest natuurlijk!
    Have fun! En ik hoop dat je je voetjes droog houdt en niet weg waait met die cycloon..
  3. Brigitte:
    Hoi hoi,

Wat schrijf je het allemaal super leuk, bijna alsof we het zelf mee maken als ik het lees.
    Geweldig.
    En super om te lezen dat je het zo snel al zo naar je zin hebt.
    Geniet van je vrije weekendje, de heldere maan en de sterren voordat de cycloon arriveert, en voer snel die toeter van je op.
    Succes voor maandag!!!!!

Groetjes ik
  4. Pap:
    15 november 2013
    ha Charlotte, leuk dat je een beetje in de gaten krijgt hoe het werkt. natuurlijk moet je handelen, dat willen die mensen ook, zo werkt dat daar. toeter er maar flink op los , dat hoort toch niemand. hier mag het niet, daar wel. leuk om je gisteren even op skype te hebben en zo helder en duidelijk met je te kunnen kletsen. groetjes pap
  5. Gerda:
    15 november 2013
    haha leuk al dat getoeter, klinkt als Malta daar deden ze dat ook....hoop voor je dat de Cycloon een beetje meevalt en langs jullie heenwaait....succes met onderhandelen
  6. Mama:
    15 november 2013
    Heerlijk om te lezen Charlotte. Ga zo door!
  7. Helma:
    15 november 2013
    Ha Charlotte....waat ein prachtig laevendig verhaol ! Verwin os maar neet te vuuël .....Ik bin hiël bliej zón positief geluúd van dich te meuge verneme.... ut kump good....bin weer beniejd nao volgende berichte en foto"s... gr. Helma en..kiék oét met riejje op dae kwante Indiaase brommer van dich!
  8. L.osther:
    15 november 2013
    Hoi Charlotte. Via je mam heb ik je reisverslag gekregen. Wat super leuk voor je om zo stage te mogen lopen op een school. Geniet ervan en neem mooie herinneringen mee terug naar Nederland. Ik blijf je volgen hoor!Groetjes Lilian
  9. Marjo:
    Ha Charlotte,

Dit is waal un andere wereld,vind se auk neet?
    Geneet der van en let op:fleskes water waere oèt de kraan gevöld.Misschien kinse baeter cola drinke...

Hald dich
    Groetjes Marjo
  10. Margriet verbeek:
    16 november 2013
    He hallo lieve Lotte leuk om je blog te lezen en fijn dat je al n beetje gewend bent . Succes voor maandag en fijn weekend voor nu . Doei
  11. Luciënne Knippenbergh -Teeuwen:
    17 november 2013
    Hoi Charlotte,
    Via Hay en Helma hebbe weej vernaome van dien stage in India, waat super veur dich en weej dinke auk veur die jonge daor.Geneet d'r van en weej winse dich ein onvergaetelike ervaring, waor ter waereld unne mins auk is , ut is toch geweldig des se d'r toe duis.
    Groetjes auk van Pieter,
    Luciënne
  12. Bep:
    18 november 2013
    Hallo Charlotte.

Kreeg van dien mam dit adres um dich te volge op dien avontuur in India..
    Nou, dich vels met dien kont in de botter of lever gezag in ut water. De hebs dienen eerste tyfoon al mei gemak heb ik begrepe.
    Gelokkig is alles good gegaon.. Op naor ut volgende avontuur. Ut werke met de kinder op de schoel. Haop veur dich des ze daor snel aan kins beginne, want daor stond ut blank van ut water, zei mam..
    We huure waal wie ut dich verder vergeit. Succes auk van Job.
    Groetjes Bep.
  13. Iris:
    18 november 2013
    Lieffi! Super indrukwekkend, het zal allemaal even wennen zijn ja. Ik ben benieuwd hoe je stage zal bevallen, ik ben trots op je. Houd je lieve koppi op! Knuffel